2019.10.13 08:08
planszówka informatyczna
Ostatnio wymyśliłem (i testowałem praktycznie) informatyczną grę planszówkę. W grze uczestniczą dwie osoby: jeden gracz oraz jeden prowadzący grę. Gra polega na tym, że prowadzący grę kładzie na stole stos kart (powiedzmy sobie, dziesięć kart) oraz planszę z trzema polami podpisanymi literami A, B i C. Na każdej karcie jest jakaś liczba. Karty są obrócone liczbami do dołu, więc gracz nie widzi tych liczb. Zadaniem gracza jest znalezienie karty z największą liczbą. Gracz nie może dotykać ani oglądać kart. Gracz może tylko wydawać polecenia i zadawać pytania prowadzącemu grę. Do dyspozycji ma następujące polecenia i pytania:
- weź kartę ze stosu i połóż ją na polu A
- weź kartę ze stosu i połóż ją na polu B
- weź kartę ze stosu i połóż ją na polu C
- przełóż kartę z pola A na pole B
- przełóż kartę z pola A na pole C
- ... i tak dalej, przełóż kartę z dowolnego pola na dowolne pole
- wyrzuć kartę z pola A
- wyrzuć kartę z pola B
- wyrzuć kartę z pola C
- czy karta z pola A jest większa od karty z pola B?
- czy karta z pola A jest większa od karty z pola C?
- ... i tak dalej, czy karta z dowolnego pola jest większa od karty z dowolnego innego pola?
komentarze:
2020.01.03 17:41 darek
proste
powrót na stronę główną
RSS