2010.12.26 11:32
ślepe porównanie czipsów
Dziś byli u nas goście. Przy tej okazji zrobiłem ślepe porównanie czipsów. Ula kupiła dwie paczki czipsów. Oba były niesmakowe - tylko ziemniaki, olej i sól. Jedne były marki Lay\'s (www.lays.pl) - drogie, markowe. Drugie to była taniocha produkowana przez firmę Intersnack Poland. Próba wyglądała tak: badana osoba płukała usta wodą, dawałem jej zjeść jednego czipsa, potem płukała usta wodą, a ja dawałem drugiego czipsa. Badana osoba nie wiedziała, które czipsy je - drogie czy tanie. Nie widziała też wyglądu czipsa. Miała powiedzieć, które jej bardziej smakowały - pierwsze czy drugie. Zrobiłem osiem prób. W pięciu z nich badana osoba dostała jeden czips drogi, drugi tani. W tym w trzech przypadkach badany powiedział, że smakują równie dobrze, w jednym przypadku że smaczniejszy jest czips droższy, a w jednym - że ten tańszy. W tych dwu przypadkach, kiedy badany różnie oceniał czipsy, raz bardziej smakował mu czips zjedzony jako pierwszy, raz - zjedzony jako drugi.
A w trzech próbach badana osoba dostała dwa takie same czipsy. W każdym z tych trzech przypadkach badana osoba powiedziała, że lepszy jest drugi czips.
Co prawda to mała próba, ale wydaje się, że wyniki mogą oznaczać, że jeśli nie widzę, który czips jem, to tani Intersnack smakuje równie dobrze jak markowy Lay\'s. To ciekawe - bo kiedy próba nie jest ślepa, niemal każdy ocenia Lay\'s lepiej.
Oto surowe wyniki:
osoba;pierwszy czips;drugi czips;który lepszy
Ewa;drogi;tani;bez różnicy
Michał;drogi;tani;bez różnicy
Ula;tani;tani;drugi
Ewa;tani;drogi;pierwszy
Michał;tani;drogi;drugi
Ula;drogi;tani;bez różnicy
Piotrek;drogi;drogi;drugi
Piotrek;tani;tani;drugi
komentarze:
powrót na stronę główną
RSS